måndag 2 november 2009

New home

Har nyss kommit hem blöt efter att ha gått i regn en stund utan paraply, va uppe och pratade med gubben på hyresföretaget så på onsdag så ska jag tbx dit och skriva på kontraktet för den nya lägenheten. :) Så i februari flyttar jag.. Nån som vill komma på inflyttningsfest då?

Har ju inte skrivit nått på dom senaste dagarna, i torsdags va d fest som gällde med klassen, förfesten började kl 16:30 för min del, tog en drink hemma sen bar d iväg till en klasskompis för att förfesta, när vi kom dit så låg hon och sov så vi väckte henne.
Vi satt där en stund sen ringde läraren och sa att han ville bli hämtade om en stund, så vi väntade o väntade 1½ timme senare ringer han o säger att han vill bli hämtad, så han blir hämtad och sen festar vi i typ 45 minuter innan d bär iväg till krogen där vi hade beställt bord och mat till kl 21 vi kommer dit och d är mkt folk vi sitter till 21.30 då får vi beställa nått att dricka vi väntar ännu längre sen kl 22.30 får vi maten lite sent vi hade precis ätit klart och då kastas vi ifrån bordet för att d skulle bli ett jävla dansgolv, så jag kommer aldrig mer gå till Harrys i Värnamo!
Festen forsätter inne på Harrys och vi sitter vid ett bord och pratar lite, helt plötsligt så ser man en i klassen hoppa upp på bordet och börja små dansa, givetvis så ser vakten d så han hann va på bordet i typ 3 sekunder innan han fick gå ner igen och blev nästan utkastad,
Nu har klockat hunnit bli 1 och då kastas vi ut ifrån krogen för att dom stänger, ingen efterfest så jag gick hem och la mig o sov.

Klockan ringer kl 8 på fredagsmorgonen och jag går upp, häller i mig 3-4 glas juice och tittar lite på tv innan d blir dags att kasta på sig kläderna och gå ner till verkstaden och ha lite lektion, kommer dit 5 minuter innan jag börjar, i min förvånging så är inte läraren där, så då väntar jag med 4 klasskamrater utanför, sen så kommer en städerska eller något och släpper in oss, sen 10 minuter efter vi skulle ha börjat kommer läraren in och säger att han försovit sig, så då börjar vi sakta jobba lite, sen ytligare 1 timme senare kommer 2 klasskamrater in och dom börjar inte jobba utan dom sätter sig och äter istället.

2 kommentarer:

  1. Klart att man kommer på inflyttningsfest, kul att du hittar lägenhet :D
    Men en punkt lite då och då skulle inte skada ;)

    //Emil

    SvaraRadera
  2. Svar på kommentar: Väldans klagande då, man ska inte andas när man läser d jag skriver =D

    SvaraRadera