tisdag 24 november 2009

Ingen mera skam

(En dikt av Jonas Gardell)
Det finns dom som vill dig illa
Det finns dom som inget vet
Det finns dom som har gjort en grej av att skrika ut din hemlighet
Det finns dom som stal din stolthet
Det finns som som tog ditt mod
Och dom som ingenting förstod
Dig som ingen känner
Dig som ingen ser
Du som saknar vänner och knappt vill andas mer

Hör på mig min kära, hur ska jag få dig att förstå
Du måste resa dig och gå

Vägen är tom och öde, gryningsljuset klart
Du står vid busshållplatsen och bussen kommer snart
Nu lämnar du allt gammalt, här tar din bardom slut
Nu tar du steget ut

Och när du har rest dig, vänd dig inte om
Det finns ingen väg tillbaka var ifrån du kom
Och allt dom ville ge dig, har du rivit och förstört
Allt dom hade att säga, har du redan hört

Men det finns nåd för nya världar, mycket större än den här
Nya skapelser och tider nåd för allt som blir och är
Och alla deras lögner, betyder ingenting

Tro mig när jag säger skammen var aldrig din!

2 kommentarer:

  1. sv: allt kan inte vara lätt här i livet .. btw älskar denna texten som du lagt ut :)

    SvaraRadera
  2. Svar på kommentar: näee d är som Ronny James dio säger "The world is heaven and hell". Kul att du tuckte om texten, jag föll för den direkt när han läste upp den i tv

    SvaraRadera